Stenungsunds kommunvapen, länk till startsidan

Uppleva, göra

I Stenungsund finns det mycket du kan uppleva och göra
inom kultur och fritid.
Det finns föreningar och aktiviteter för alla åldrar.
I vår kommun finns det många miljöer att utforska.
Här finns havet, vandringsleder, skogar och sjöar.

I Kulturhuset Fregatten finns bibliotek, bio, galleri och cafeteria.
Här finns också Stenungsunds Turistbyrå.

I Sundahallens sim- och friskvårdscenter
kan du bada och motionera.
Där finns också bowlinghall med cafeteria.

På Stenungs Torg finns butiker restauranger och caféer.
Nära Stenungs Torg finns också gästhamnen.

Senast uppdaterad