Gå direkt till innehållet
Stenungsunds kommunvapen, länk till startsidan

Publicerad:

Engångsbelopp enligt HÖK 20 (Kommunals nya avtal)

Om du haft en anställning inom kommunals avtalsområde i Stenungsunds kommun och varit månadsavlönad (haft månadslön) under perioden 2020-05-01 – 2020-10-31 ska du kontakta din tidigare arbetsgivare för att få ta del av det engångsbelopp som Kommunals nya avtal medför.

Exempel på kommunals avtalsområde är lokalvårdare, barnskötare, undersköterska, vårdbiträde eller måltidsbiträde.

Enligt kommunals avtal omfattas inte timavlönade av engångsbeloppet.

Observera att senast den 2021-04-01 ska arbetsgivaren fått skriftlig begäran om att du som medarbetare önskar få ditt engångsbelopp utbetalt.

Det är endast om du avslutat din anställning under perioden som du ska ansöka om engångsbelopp. Har du en pågående månadanställning i kommunen så ska du inte ansöka utan då kommer du med automatik få din ersättning vid en extra utbetalning 2020-12-21.

Hur ansöker jag?

Du ansökan via Soltak AB:s kundcenter. Klicka på länken nedan och fyll i formuläret enligt följande:

  • Välj ”Övriga intyg”.
  • Fyll i dagens datum, namn, personnummer, kommun/bolag och e-postadress.
  • I beskrivning av ärendet skriver du ”Kommunals engångsbelopp” och ange gärna ditt telefonnummer. 

Ansök om engångsbelopplänk till annan webbplats

Har du frågor kontakta Soltak AB:s kundcenter:

Soltak AB kundcenterlänk till annan webbplats

Senast uppdaterad