Startsida för Stenungsunds kommun

Google Translate

Translate the page to English with Google Translate. You can choose another language after the click Translate the page to English.

Startsida för Stenungsunds kommun

Google Translate

Translate the page to English with Google Translate. You can choose another language after the click Translate the page to English.

Så här använder du e-tjänsten för båtägare

E-serve är en e-tjänst där du som privatperson eller organisation kan ansöka om båtplats, skriva kontrakt och uppdatera båtuppgifter digitalt. Här har vi samlat instruktioner för att komma i gång med e-tjänsten samt svar på vanliga frågor.

Första gången du loggar in

  • För att ställa dig i kö eller hantera din befintliga båtplats, behöver du logga in med BankID och fylla i dina kontaktuppgifter i e-serve.
  • Första gången du loggar in i tjänsten behöver du ange och verifiera din e-postadress. Du får då ett bekräftelsemejl med en aktiveringslänk.
  • Efter att du aktiverat ditt konto från bekräftelsemailet, kan du behöva logga in i tjänsten på nytt.

Logga in i e-serve Länk till annan webbplats.

Om du inte har BankID, eller på annat sätt har svårigheter att använda tjänsten, vänligen kontakta Hamn administration. Kontaktuppgifter finns längst ner på denna sida.

Lägg till Hamnen som favorit

Utklipp från systemet med knappen favorit inringad

När du har loggat in i tjänsten ska du lägga till Hamnsidan som Favorit för att enkelt kunna navigera i tjänsten. Tillagda favoriter hittar du på Min sida.

Hitta Min sida och ändra dina kontaktuppgifter

Min sida hittar du i menyn som du hittar genom att trycka på ditt namn längst upp till höger.

Skärmbild från systemet med utfälld meny Min sida 

Min sida kan du se dina avtal genom att klicka på fliken inskickade formulär.

Min profil ansvarar du för att hålla dina kontaktuppgifter uppdaterade för att vi ska kunna nå dig vid behov och hantera dina fakturor.

Du kan även se vilka personuppgifter som finns om dig i tjänsten under knappen kontoinställningar.

Ansök om båtplats och hantera dina ärenden

Du ska alltid ansöka om båtplatser och andra ärenden på sidan Hamnen i e-serve (se steg ovan för att lägga sidan som favorit på Min sida).

Hitta rätt formulär

På sidan Hamnen finns öppna ansökningar för alla dina ärenden i hamnen, till exempel ansökan om båtplats, andrahandsuthyrning eller uppläggningsplats. Läs beskrivningen för respektive ärende för att vara säker på att du använder rätt formulär.

Spara din ansökan

När du har har gått in i ett formulär och påbörjat din ansökan - Tänk på att spara din ansökan ofta! Om du är inaktiv eller öppnar e-serve i ett annat fönster kan du loggas ut och det du har lagt in försvinner. Sparade ansökningar hittar du på Min sida under inskickade formulär.

Kontrollera att ansökan är inskickad

När du har skickat in din ansökan - kontrollera att ärendet har ändrat status till inskickad under inskickade formulär. Du ska också få ett bekräftelsemejl till den mejl som är registrerad på din profil.

Bevaka din mejl för meddelande om ny händelse

När något av dina ärenden/formulär bli behandlade får du ett mejl till den e-post som du angett i tjänsten. För att komma till ärendet ska du logga in i tjänsten och gå till inskickade formulär.

Vanliga frågor om e-serve

De flesta svar får du om du följer stegen ovan. Här presenteras svar på vanliga frågor från er användare.

Det är viktigt att du använder länkarna via Stenungsunds kommuns webbplats och inte söker på Google.

Ibland kan du också slussas i väg om något blivit fel eller tagit för lång tid. Prova att gå tillbaka via länkarna på stenungsund.se igen. Om samma problem uppstår igen, se svar på fråga 3.

Prova igen och notera vad det är som händer när det blir fel. Om samma problem uppstår igen, ta gärna en skärmbild och mejla oss och beskriv problemet. Då skapar vi ett supportärende hos systemleverantören MebyYou och hjälper dig så fort vi kan.

Ni kan alltid kontakta oss som jobbar med hamnen via mejl eller telefon om ni stöter på problem. Vill ni boka in ett möte med oss för att få extra stöd kan ni höra av er så hittar vi en bra lösning.

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta hamnens administration.

Telefontid
Måndag till fredag klockan 7.00 - 9.00.
0303-73 00 72

Kontakta Hamn administration

Sidan uppdaterad: 2024-04-08

Hjälpte informationen på sidan?


Beskriv vad som felaktigt eller saknades

Ange din e-postadress om du vill ha återkoppling
Det du skickar till kommunen blir allmän handling. Du kan läsa mer om det på sidan offentlighetsprincipen.